Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων συνηθίζω να ξεκινώ εντατικά τους μύθους του Αισώπου στη διδασκαλία μου.
Σήμερα ξεκίνησα με δύο μύθους:
"Η αλεπού και τα σταφύλια" για τις μικρές τάξεις.
Αφηγούμαι πρώρα την ιστορία στα παιδιά. Έπειτα με τη βοήθεια μιας μάσκας που έχω και κάτι ψεύτικων σταφυλιών που έχω φτιάξει, δραματοποιούν οι μαθητές την ιστορία μέσα στην τάξη ανά ζευγάρια. Ο ένας κάνει την κληματαριά και ο άλλος την αλεπού (έπειτα αλλάζουν ρόλους).
Στη συνέχεια χρησιμοποιώ τις παρακάτω εικόνες, τις οποίες έχω εκτυπώσει σε Α4 μέγεθος και ζητώ από τα ζευγάρια να τις βάλουν στη σειρά.
"Το λιοντάρι και ποντίκι" για το επίπεδο Α1+
Για το Α1 δεν είχα το χρόνο να φτιάξω και να βρω ανάλογο υλικό, αλλά κι εδώ ζήτησα από τους μαθητές να διηγηθούν με δικά τους λόγια το παραμύθι. Αν υπάρχει χρόνος, είναι ακόμα καλύτερο να ζητήσουμε να το δραματοποιήσουν.
Σήμερα ξεκίνησα με δύο μύθους:
"Η αλεπού και τα σταφύλια" για τις μικρές τάξεις.
Αφηγούμαι πρώρα την ιστορία στα παιδιά. Έπειτα με τη βοήθεια μιας μάσκας που έχω και κάτι ψεύτικων σταφυλιών που έχω φτιάξει, δραματοποιούν οι μαθητές την ιστορία μέσα στην τάξη ανά ζευγάρια. Ο ένας κάνει την κληματαριά και ο άλλος την αλεπού (έπειτα αλλάζουν ρόλους).
Στη συνέχεια χρησιμοποιώ τις παρακάτω εικόνες, τις οποίες έχω εκτυπώσει σε Α4 μέγεθος και ζητώ από τα ζευγάρια να τις βάλουν στη σειρά.
Υπάρχει πολύ υλικό στο διαδίκτυο που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει.
Υπάρχει ένα blog που επισκέπτομαι συχνά και χρησιμοποιώ για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης και ως ξένης. Το blog έχει υλικό για το νηπιαγωγείο, όμως έχει πολλές ιδέες που προσαρμόζονται άνετα για τους δικούς μας στόχους. Ευχαριστώ την Τάνια Μάνεση για την εκπληκτική δουλειά που κάνει.
Το blog μπορείτε να βρείτε εδώ.
"Το λιοντάρι και ποντίκι" για το επίπεδο Α1+
Για το Α1 δεν είχα το χρόνο να φτιάξω και να βρω ανάλογο υλικό, αλλά κι εδώ ζήτησα από τους μαθητές να διηγηθούν με δικά τους λόγια το παραμύθι. Αν υπάρχει χρόνος, είναι ακόμα καλύτερο να ζητήσουμε να το δραματοποιήσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου