Για τις εξετάσεις του πιστοποιητικού ελληνομάθειας έχω ετοιμάσει κάποιες ασκήσεις προετοιμασίας με υλικό από το διαδίκτυο. Συνήθως χρησιμοποιώ άρθρα από ελληνικές εφημερίδες και περιοδικά. Παραθέτω ένα παράδειγμα αυτών:
Ανοίγει… μπουκάλι Μπουτάρη
Η αλήθεια είναι ότι δεν έρχονται πάντα μόνα τους. Δίπλα στο δικό μας σεβασμό υπάρχουν και συμπολίτες οι οποίοι αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. Σας δίνουμε ένα παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι αυτές τις γιορτινές μέρες κλείνετε με την παρέα σας ένα τραπέζι σε κάποιο εστιατόριο στο πολύπαθο κέντρο, που όμως δεν θέλετε καθόλου να το εγκαταλείψετε. Ας υποθέσουμε ότι είστε τέσσερα άτομα κι όλοι σας άνθρωποι που έχετε καταλάβει (στο πορτοφόλι σας) τι σημαίνει κρίση και περικοπές. Κάθεστε λοιπόν στο εστιατόριο, παραγγέλνετε τα ωραία σας εδέσματα και φυσικά το κρασάκι σας – αφού οίνος ευφραίνει καρδίαν. Όταν φτάνει η ώρα να πληρώσετε, συνειδητοποιείτε ότι ο λογαριασμός είναι πιο «μικρός» από όσο περιμένατε, ότι κάτι… λείπει. Φεύγετε από το εστιατόριο με ακόμα πιο ευφρόσυνη διάθεση. Το παραπάνω σενάριο, λοιπόν, δεν είναι υποθετικό. Από τις 9 έως 18 Δεκεμβρίου η οινοποιία Μπουτάρη κερνάει ανά τέσσερα άτομα το πρώτο μπουκάλι κρασί από τις δεκάδες βραβευμένες ετικέτες της για γεύμα ή για δείπνο. Η προσφορά ισχύει για τα εστιατόρια που βρίσκονται εντός δακτυλίου. Και αυτό χωρίς να πρόκειται για τέχνασμα προώθησης των προϊόντων της. Η συγκεκριμένη οινοποιία είναι εξάλλου μία από τις έξι καλύτερες στον κόσμο. Απλά θεωρεί ότι δεν μπορεί να μένει μακριά από τις εξελίξεις και η πρωτοβουλία είναι μια έμπρακτη στήριξη του κέντρου της Αθήνας.
Η πόλη το γιορτάζει
Για πρώτη φορά ο συντονισμός του χριστουγεννιάτικου προγράμματος του Δήμου Αθηναίων ανατέθηκε στην «Τεχνόπολις». Και μ’ αυτό κάτι άλλαξε. «Η οικονομική κρίση δεν είναι η μόνη που ευθύνεται για την κατάσταση στο κέντρο. Φταίνε πολλά. Αλλά τα φετινά Χριστούγεννα θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν μια αρχή για ν’ αλλάξει η εικόνα. Προχωρήσαμε σε δράσεις μικρότερης κλίμακας, αλλά άμεσα. Ξοδεύουμε πια πολύ λιγότερα χρήματα» τόνιζε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Κώστας Μπιτζάνης. «Οι χριστουγεννιάτικες γιορτές φέτος θα κοστίσουν το 1/10 των προηγούμενων ετών, χωρίς καμία έκπτωση στο πρόγραμμα. Τουναντίον, υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή από καλλιτέχνες, μαζί με μαθητές και δημότες, που θέλουν ν’ αλλάξει η εικόνα. Μέχρι πρότινος οι γιορτές διοργανώνονταν από διαφημιστικές εταιρείες, κάτι που συνδεόταν άμεσα με το κόστος».
Στις 9 Δεκεμβρίου, στην πλατεία Συντάγματος: μαθητές του δημοτικού από σχολεία του Δήμου Αθηναίων θα στολίσουν τις νεραντζιές της πλατείας με στολίδια που θα φτιάξουν από ανακυκλώσιμα υλικά. Παράλληλα οι σπουδαστές της σχολής ΑΚΤΟ θα τοποθετήσουν μία εικαστική εγκατάσταση από ανακυκλώσιμα υλικά εμπνευσμένη από την ιδέα του χριστουγεννιάτικου δέντρου.
Έγινε μια μίνι ανάπλαση της πλατείας Κλαυθμώνος με βούληση να παραμείνει προσπελάσιμη και μετά τις γιορτές. Η πλατεία θα είναι η έδρα των νεανικών φεστιβάλ από τις 16 Δεκεμβρίου.
Τέχνη στις βιτρίνες
Φοιτητές και απόφοιτοι της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών συμφώνησαν να ζωντανέψουν εικαστικά δρόμους και να μετατρέψουν την πρόσοψη των άδειων και κλειστών καταστημάτων σε «Παράθυρα Τέχνης». Η εικαστική δράση θα βρίσκεται σε εξέλιξη από τις 17 Δεκεμβρίου μαζί με το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων, έως τις 7 Ιανουαρίου. Στο τέλος της έκθεσης ο Εμπορικός Σύλλογος θα βραβεύσει τα τρία καλύτερα έργα. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων θα απονείμει μετάλλιο στον καλύτερο χώρο.
«Επιμένουμε κέντρο»
Μη γκρινιάζεις, κάνε κάτι. Ο Δήμος Αθηναίων και η οινοποιία Μπουτάρη κάνουν ήδη...
Της Λένας Χουρμούζη (Athens Voice: http://www.athensvoice.gr/the-paper/article/372/επιμένουμε-κέντρο)
Ταλαιπωρημένο κέντρο της Αθήνας», η φράση που πιάνει περίπου 207.000 αποτελέσματα σε 22 δευτερόλεπτα στο Google. «Το κέντρο της Αθήνας μπορεί ν’ αλλάξει», η φράση που ξεπερνά τα 9.890.000 αποτελέσματα σε 37 δευτερόλεπτα. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η γκρίνια είναι βαρετή. Κι οι δράσεις απαραίτητες. Όταν «πέφτουμε» πάνω τους τις υποστηρίζουμε. Όταν γίνονται συναυλίες στις πλατείες, όταν οι δρόμοι είναι καθαροί, όταν τα αυτοκίνητα δεν καταλαμβάνουν πεζοδρόμους και όταν οι δρόμοι φωταγωγούνται, είμαστε όλοι εκεί. «Το κέντρο θα είναι πάντα καλό. Σεβασμός στο δημόσιο χώρο χρειάζεται. Τίποτε άλλο. Όλα τα υπόλοιπα έρχονται μόνα τους» επιβεβαιώνει κι ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Ηλίας Βλαχάκης. Ανοίγει… μπουκάλι Μπουτάρη
Η αλήθεια είναι ότι δεν έρχονται πάντα μόνα τους. Δίπλα στο δικό μας σεβασμό υπάρχουν και συμπολίτες οι οποίοι αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες. Σας δίνουμε ένα παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι αυτές τις γιορτινές μέρες κλείνετε με την παρέα σας ένα τραπέζι σε κάποιο εστιατόριο στο πολύπαθο κέντρο, που όμως δεν θέλετε καθόλου να το εγκαταλείψετε. Ας υποθέσουμε ότι είστε τέσσερα άτομα κι όλοι σας άνθρωποι που έχετε καταλάβει (στο πορτοφόλι σας) τι σημαίνει κρίση και περικοπές. Κάθεστε λοιπόν στο εστιατόριο, παραγγέλνετε τα ωραία σας εδέσματα και φυσικά το κρασάκι σας – αφού οίνος ευφραίνει καρδίαν. Όταν φτάνει η ώρα να πληρώσετε, συνειδητοποιείτε ότι ο λογαριασμός είναι πιο «μικρός» από όσο περιμένατε, ότι κάτι… λείπει. Φεύγετε από το εστιατόριο με ακόμα πιο ευφρόσυνη διάθεση. Το παραπάνω σενάριο, λοιπόν, δεν είναι υποθετικό. Από τις 9 έως 18 Δεκεμβρίου η οινοποιία Μπουτάρη κερνάει ανά τέσσερα άτομα το πρώτο μπουκάλι κρασί από τις δεκάδες βραβευμένες ετικέτες της για γεύμα ή για δείπνο. Η προσφορά ισχύει για τα εστιατόρια που βρίσκονται εντός δακτυλίου. Και αυτό χωρίς να πρόκειται για τέχνασμα προώθησης των προϊόντων της. Η συγκεκριμένη οινοποιία είναι εξάλλου μία από τις έξι καλύτερες στον κόσμο. Απλά θεωρεί ότι δεν μπορεί να μένει μακριά από τις εξελίξεις και η πρωτοβουλία είναι μια έμπρακτη στήριξη του κέντρου της Αθήνας.
Η πόλη το γιορτάζει
Για πρώτη φορά ο συντονισμός του χριστουγεννιάτικου προγράμματος του Δήμου Αθηναίων ανατέθηκε στην «Τεχνόπολις». Και μ’ αυτό κάτι άλλαξε. «Η οικονομική κρίση δεν είναι η μόνη που ευθύνεται για την κατάσταση στο κέντρο. Φταίνε πολλά. Αλλά τα φετινά Χριστούγεννα θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν μια αρχή για ν’ αλλάξει η εικόνα. Προχωρήσαμε σε δράσεις μικρότερης κλίμακας, αλλά άμεσα. Ξοδεύουμε πια πολύ λιγότερα χρήματα» τόνιζε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Κώστας Μπιτζάνης. «Οι χριστουγεννιάτικες γιορτές φέτος θα κοστίσουν το 1/10 των προηγούμενων ετών, χωρίς καμία έκπτωση στο πρόγραμμα. Τουναντίον, υπάρχει μεγαλύτερη συμμετοχή από καλλιτέχνες, μαζί με μαθητές και δημότες, που θέλουν ν’ αλλάξει η εικόνα. Μέχρι πρότινος οι γιορτές διοργανώνονταν από διαφημιστικές εταιρείες, κάτι που συνδεόταν άμεσα με το κόστος».
Στις 9 Δεκεμβρίου, στην πλατεία Συντάγματος: μαθητές του δημοτικού από σχολεία του Δήμου Αθηναίων θα στολίσουν τις νεραντζιές της πλατείας με στολίδια που θα φτιάξουν από ανακυκλώσιμα υλικά. Παράλληλα οι σπουδαστές της σχολής ΑΚΤΟ θα τοποθετήσουν μία εικαστική εγκατάσταση από ανακυκλώσιμα υλικά εμπνευσμένη από την ιδέα του χριστουγεννιάτικου δέντρου.
Έγινε μια μίνι ανάπλαση της πλατείας Κλαυθμώνος με βούληση να παραμείνει προσπελάσιμη και μετά τις γιορτές. Η πλατεία θα είναι η έδρα των νεανικών φεστιβάλ από τις 16 Δεκεμβρίου.
Τέχνη στις βιτρίνες
Φοιτητές και απόφοιτοι της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών συμφώνησαν να ζωντανέψουν εικαστικά δρόμους και να μετατρέψουν την πρόσοψη των άδειων και κλειστών καταστημάτων σε «Παράθυρα Τέχνης». Η εικαστική δράση θα βρίσκεται σε εξέλιξη από τις 17 Δεκεμβρίου μαζί με το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων, έως τις 7 Ιανουαρίου. Στο τέλος της έκθεσης ο Εμπορικός Σύλλογος θα βραβεύσει τα τρία καλύτερα έργα. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων θα απονείμει μετάλλιο στον καλύτερο χώρο.
Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών:
1. Το κέντρο της Αθήνας είναι ταλαιπωρημένο.
Α) Έχουν γίνει μεγάλες καταστροφές.
Β) Ο κόσμος που ζει στις κεντρικές γειτονιές είναι ταλαιπωρημένος.
Γ) Συνέχεια κάνουν έργα.
Δ) Έχει πολλή κίνηση.
2. Η εταιρεία Μπουτάρη προσφέρει:
Α) ένα μπουκάλι κρασί ανά κάτοικο εντός του δακτυλίου.
Β) ένα μπουκάλι κρασί ανά τέσσερις κατοίκου εντός δακτυλίου.
Γ) ένα μπουκάλι κρασί ανά τέσσερις πελάτες σε μαγαζιά εντός δακτυλίου.
Δ) ένα μπουκάλι κρασί ανά πελάτη σε μαγαζιά εντός δακτυλίου.
3. Για τα φετινά χριστουγεννιάτικα δρώμενα, οι υπεύθυνοι:
Α) Έχουν στολίσει όλη την πόλη με εντυπωσιακά διακοσμητικά και ετοιμάζουν εκδηλώσεις-υπερθεάματα στις κεντρικές πλατείες των μεγάλων πόλεων.
Β) Έχουν μοναδικό στόχο να ευαισθητοποιήσουν τους πολίτες υπέρ της ανακύκλωσης των προϊόντων.
Γ) Έχουν φροντίσει να διατηρήσουν το επίπεδο των εκδηλώσεων υψηλό με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος.
Δ) Όλα τα παραπάνω.
Ερωτήσεις:
1) Τι χρειάζεται να γίνεται για να είναι το κέντρο της Αθήνας «πάντα καλό»;
2) Τι πιστεύετε ότι θα πρέπει να προσέξουν οι διοργανωτές των φετινών εορταστικών εκδηλώσεων και γιατί;
3) Τι πιστεύετε ότι θα αλλάξει φέτος στον προγραμματισμό μιας μέσης οικογένειας για αυτές τις γιορτές;
4) Τι θα θέλατε να συμπεριλαμβάνεται στον προγραμματισμό των διοργανωτών για τις φετινές χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου